Hae tästä blogista

keskiviikko 27. marraskuuta 2013

Telefooni Afrikassa

Marraskuu on kulunut suurimmaksi osaksi Ghanan lämmöstä nauttien. Ei räntäsateita, ei lumitöitä, ei toppavaatteitten miettimistä...
Lämpöä päivällä +30 - + 35 ja ilman kosteus 80-90% , ukkosia...rankkasateita...
Toisin kuin tuosta voisi päätellä ilmasto ei ollut tukala, yleensä tuuleskeli hiukan ja varjoja löytyi..ja yöllä oli lämpoä vain  jotain +24.
No, kaikki on suhteellista, oma asenne ratkaisee.

Itse matkaan liittyi jo alusta saakka paljon valmistelua, mm. rokotuksia ja viisumin hakemista Tanskassa sijaitsevasta suurlähetystöstä. Siinä minua auttoivat kielitaitoiset ystäväni.
Rovaniemen matkatoimistot nostivat kädet pystyyn, heidän yhteistyökumppaninsa eivät hae viisumia eivätkä järjestä matkaa Ghanaan! En ymmärrä, toimivatko matkatoimistot jonkun kapean sabluunan mukaan? Kysyin itseltäni: tarvitseeko kala polkupyörää tai minä matkatoimistoja, eläköön netti ja e-bookers!
Minä olin päättänyt lähteä matkaan ja minä myös lähdin.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti