Hae tästä blogista

lauantai 12. maaliskuuta 2011

Mieleni minun tekevi

On se aika vuodesta jolloin viherpaukaloa alkaa kutiamaan. Kotimieskeikkani aikana oli pitkä pakkasjakso ja olin pienentänyt lämpöä pattereista minimiin, tuloksena odottikin sitten kotiin palatessani yllätys ikkunalaudalla . Joulukaktus sai kylmäkäsittelyn ja innostui työntämään nuppuja esiin. Olen antanut sille oikeaoppisen lepokauden, mutta ilmeisesti meillä on sen kukkimiseen liian lämmin huoneilma.
Myös orkideat (hankin niitä kaksi syksyllä) voivat hyvin ja kasvattavat uutta lehteä. Olen kastellut kukkiani luonnon vedellä, jota olen hakenut joesta ennen sen jäätymistä ja sitten myöhemmin hetteestä.
Hetteelle on vaikea pääsy tähän aikaan vuodesta, siispä piti miettiä mistä saada luonnonvettä. Yksi keino on sulatella lumesta, mutta sitten sain ahaa-elämyksen.



Rovaniemellä toimii avantouintiseura ja he ylläpitävät avantoa. Mieleni tekee kokeilla avantouintia, mutta toistaiseksi ei ole rohkeus riittänyt. Ehkä vielä jonain päivänä....
Täältä saa kuitenkin jokivettä kukille, vaikkakin sitä onkin hankala ottaa tuosta kastelematta itseään. Lenkkikaverini avustuksella sain kolme kanisterillista kalkitonta vettä kukilleni. Kiitos Seija!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti