Hae tästä blogista

keskiviikko 1. elokuuta 2012

Kynttilöitä ja kirjallisuutta


Viimepäivien ukkossateet loivat tunnelmalliset  hämäränhetket, mieli teki sytyttää kynttilät ja käpertyä kirjan kanssa punaisen nojatuolini syliin tutustumaan itselleni uuteen kirjailijaan.
Juuri kun olin asettautunut mukavasti, kertoi uutistenlukija radiosta Maeve Binchyn menehtyneen lyhyen sairauden murtamana.

Valitsen yleensä kirjastossa käydessäni lukemiseni palautettujen kärrystä, mutta pari viimekertaa olen pyytänyt  kirjastovirkailijaa suosittelemaan uutta lukemista. Täytyy ihailla nuortenkin kirjastolaisten laajaa kirjallisuuden tuntemusta, olen saanut mielenkiintoista luettavaa heidän suosituksestaan.
Tätä Binchyä tulen varmasti lukemaan jatkossakin.

Aina ei kuitenkaan jaksa lukea, ajankuluksi on sukkapuikotkin kaivettu kätköistään.....ja makkaranpaistossa on tullut käytyä laavulla. Mutta se on jo oma tarinansa, siitä ehkä myöhemmin.

2 kommenttia:

  1. Olen lukenut kaikki Binchyn kirjat. Vai niin hänelle kävi, en ollut kuullutkaan. Suomalaisista suosittelen Maija Asunta-Johnstonia ...jos löydät,niin lue ilmestysmisjärjestyksessa. Mulle kävi aika erikoisesti kesällä, luin kaikki Ritva Sarkolan dekkarit! Jäin jotenkin niihin koukkuun. Palataan...mäkin hipsin nyt lukemaan

    VastaaPoista
  2. Kiitos vinkeistä, laitan korvan taakse.
    Tyttösenä etelästä Rovaniemelle tulleena olen täysin lappalaistunut ja paikallinen elämänmenon kuvaus on mieleistä luettavaa. Erityisesti pidän Seppo Saraspäästä. Blogissani olen kirjoittanut hänen teoksestaan Ansiosidonnainen (huhtikuu/11).
    Antoisia lukuhetkiä sinulle : )

    VastaaPoista